بازدید 11832
نیمه‌نهایی جام بیست‌ودوم با ۱۴ بازیکن مسلمان در زمین!

جام‌جهانی قطر | نقطه پایان فرانسه بر آرزو‌های مراکش، امباپه حریف مسی در فینال

ماجراجویی مراکش در جام‌جهانی قطر به پایان رسید و سرانجام شاگردان ولید الرکراکی مقابل فرانسه پرستاره و قدرتمند متوقف شدند و به عنوان نخستین تیم مسلمان تاریخ به دیدار رده‌بندی رسیدند. فرانسه برای دفاع از قهرمانی به آرژانتین و مسی رسید.
کد خبر: ۱۱۵۴۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۲ 15 December 2022
تیم ملی فرانسه بار دیگر به فینال جام جهانی راه یافت.
 
به گزارش تابناک ورزشی؛ تیم ملی فرانسه که در سال ۱۹۹۸ اولین قهرمانی خود در جام‌جهانی را در خانه ثبت کرده بود، حالا به کسب سومین جام نزدیک شده است و به سرعت خود را به افتخارات برزیل با پنج قهرمانی و آلمان و ایتالیا با چهار قهرمانی نزدیک می‌کند.
فرانسه می‌تواند پس از شصت سال، نخستین قهرمان پیاپی جام‌جهانی باشد.
 
جام‌جهانی قطر | نقطه پایان فرانسه بر آرزوهای مراکش ، امباپه حریف مسی در فینال
خروس‌ها بعد از غلبه بر سه‌شیر (انگلیس)، بامداد امروز شیرهای اطلس (مراکش) را هم شکار کرد و به فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رسید تا حریف آرژانتین در بازی روز یکشنبه ۲۷ آذر شود.

در دومین دیدار مرحله نیمه‌نهایی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، از ساعت ۲۲:۳۰ شب گذشته (چهارشنبه) تیم‌های ملی فوتبال فرانسه و مراکش در ورزشگاه ۶۰ هزار نفری البیت به مصاف هم رفتند و در نهایت این شاگردان دیدیه دشان بودند که به برتری دو بر صفر رسیدند و برای دومین دوره پیاپی به فینال این رقابت‌ها راه پیدا کردند. تئو هرناندس در دقیقه چهار و راندال کولوموانی در دقیقه ۷۹ گل‌های خروس‌ها در این بازی را به ثمر رساندند.

در این دیدار که قضاوتش بر عهده سزار آرتورو راموس از مکزیک بود، فرانسه خیلی زود به گل رسید و با فشار ابتدایی روی ضربه زیبای قیچی از تئو هرناندس دروازه یاسین بونو را باز کرد. خروس‌ها همچنین در این نیمه یک بار توسط اولیویه ژیرو تیر دروازه شیرهای اطلس را به لرزه درآوردند.

مراکشی‌ها که در این جام دست به کار بزرگی زدند و با حذف بزرگانی همچون اسپانیا و پرتغال تبدیل به اولین تیم آفریقایی تاریخ شدند که به مرحله نیمه‌ نهایی جام جهانی رسیدند، در نیمه دوم چهره تهاجمی‌تری به خود گرفتند تا به گل تساوی برسند اما با وجود خلق موقعیت‌های خوب  نتوانستند دروازه هوگو یوریس را باز کنند.

فرانسه هم که به بازی محتاطانه روی آورده بود، در دقیقه ۷۹ توسط راندال کولوموانی و روی دریبل و پاس زیبای کیلیان امباپه به گل دوم رسید تا با خیال آسوده‌تری دقایق باقی‌مانده را پشت سر گذارد. راندال کواو موانی در دقیقه ۷۹ به جای عثمان دمبله به بازی آمد و در همان آغاز ورودش به میدان در اولین توپی که به پایش خورد، نخستین گل ملی‌اش را به ثمر رساند.

جام‌جهانی قطر | نقطه پایان فرانسه بر آرزوهای مراکش ، امباپه حریف مسی در فینال

فرانسه پس از غلبه بر سه‌شیر (انگلیس) در مرحله یک چهارم نهایی، شیر‌های اطلس (مراکش) را هم در نیمه نهایی شکار کرد و حالا باید خود را آماده رویارویی با آرژانتین در بازی فینال بیست‌ودومین دوره جام جهانی کند؛ دیداری که یکشنبه ۲۷ آذر (ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران) در ورزشگاه لوسیل برگزار خواهد شد.

اگر دشان ۵۴ ساله موفق شود فرانسه را به قهرمانی این دوره برساند، تبدیل به دومین مربی پس از ویتوریو پوتزو می‌شود که تیمش را به دو قهرمانی متوالی در تاریخ رقابت‌های جام جهانی می‌رساند. پوتزو در جام‌های جهانی ۱۹۳۴ و ۱۹۳۸ تیم ملی ایتالیا را به دو قهرمانی پیاپی رسانده بود.

شاگردان ولید الرکراکی هم که می‌توان به آن‌ها القابی همچون «غول‌کُش»، «جان‌سخت» و «شیر‌های درنده» داد، راهی دیدار رده‌بندی شدند و شنبه ۲۶ آذر (ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران) در ورزشگاه خلیفه برای کسب مقام سومی به مصاف کرواسی خواهند رفت.

جام‌جهانی قطر | نقطه پایان فرانسه بر آرزوهای مراکش ، امباپه حریف مسی در فینال

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۵
کیف کردیم از باخت مراکش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
تابناک باید تیتر میزد تیم مسلمان باخت!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
خاک بر سرت که اخر جهل و نادانی هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
بخاطر ذات نژادپرستت بوده احتمالا و گرنه کل دنیا مراکش بخاطر سخت کوشی ش محبوب شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
خوبه که آلبانی تیم نداره
برای دومین بار در طول این بازی ها خوشحال شدم .
از باخت مراکش و باخت خودمون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
فوتبال که قاطی سیاست بشه همین میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
خوبه که آلبانی تیم نداره که شما ازش دفاع کنید فعلا از ساندیس فاضلبیشون لدت ببرید تا وقتش برسه
رسانه میلی داشت مراکش رو به نفع خودش و امیال خودش مصادره میکرد !!!
خوب شد باخت و الا روزگار نداشتیم
ایول فرانسه
مراکش سوراخه
آرژانتین قهرمان
آقایون داشتن فوتبال مراکش رو قاطی سیاست میکردن که خوشبختانه دیشب همه چیز به خوبی و خوشی تموم شد و رفت پی کارش علی برکت الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
حس خوب
فرانسه
مچکریم
ترکیه مسلمان نیست ؟ !
این فرانسه قهرمان نمیشه
اولا برای چندمین باره که اصرار در تکرار یک اشتباه دارید . ترکیه در سال 2002 در نیمه نهایی به برزیل باخت و در بازی رده بندی برنده شد و به مقام سوم رسید .
ثانیا عنوان کردن اینکه مراکش اولین کشور مسلمان بوده که به نیمه نهایی رسیده ( یا مثلا اولین مسلمان که به فضا رفته ) بنظر من نه تنها اعتباری به مسلمانان نمی‌ده بلکه حتی به نوعی پایین آوردن اعتبار مسلمانان هست . چرا که به این معناست که تا کنون در تاریخ چنین اتفاقی نیفتاده برای یک مسلمان .
ضمن اینکه ارتباط مسلمان بودن با فوتبال منطقی نیست و تا به حال شنیده نشده که گفته بشه فلان کشور مسیحی یا بودایی به فلان مقام جهانی دست یافت .
فرانسه دمت گرم.
مراکش تیم خوبی بود. شاید هم اینکه به فینال برسد حداقل برای خودشون و شمال آفریقا و یا اعراب افتخار بود. اما متاسفانه باز هم با دخالت سیاست یا مذهب در بحث فوتبال مردم رو نسبت به حسشان مردد کردید. نکنید این کارها رو ....

اینجا که دیگه تیم ایران نبود. دیدید که کوچکترین مصادره باعث جبهه گیری و به هم خوردن حس طبیعی نسبت به فوتبال می شود.
شگفتی در فوتبال وجود داره ولی قرار نیست یک تیم در مسابقاتی در سطح جام جهانی 7 بازی شگفتی آفرین باشه و تمام معادلات دنیای فوتبال رو بهم بریزه، اگه دانمارک و یونان یکبار در اروپا قهرمان شدن داستانش متفاوته، سطح بازی‌ها، تعداد تیم‌های شرکت کننده و زمان برگزاری مسابقات بسیار مهم هستند، بقول معروف گذشت اون زمان‌ها، برا مراکش شگفتی حضور در جمع 4 تیم کافیه
تلویزیون میخواست وانمود کند که تیم مراکش ؛ تیم
حماس فلسطینه :-)
توصیه بنده این است آنهایی که صدا و سیما را در مسیر انحرافی و میلی می شمارند یک بار برای همیشه دست از دیدن این رسانه برداشته و آن را تحریم بکنند تا این همه اعصاب خردکنی و جر و بحث هم به اتمام برسد. چرا چشم دوختید به رسانه ای که ازش متنفرید؟
عنوان های بی محتوا نزنید اولین تیم مسلمان یعنی چه؟ مگه تقابل مذاهبه؟ الحمدلله بعد چهل سال هنوز هم الفبای سیاست رو نمی فهمید؟
آلبانیا چون تیمشون جام نمیاد عقده ای شدن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار